أهلا وسهلا

Interaktif

Minggu Usahawan FPBU 2010

Hari ini pelajar2 Tahun 3 fakulti aku,FPBU, kami dibahagikan kepada 7 kumpulan untuk membuat minggu usahawan yang diadakan di Foyer FKP. Minggu Usahawan ini diadakan bertujuan untuk melatih para pelajar dalam menjalankan perniagaan dari mula iaitu dengan modal hinggalah keuntungan yang diperolehi...Event berlangsung selama dua hari iaitu dari 17 hingga 18 Mac 2010.


Aku tidak ketinggalan untuk menyertainya bersama kumpulan aku iaitu MAJI ENTERPRISE.Di gerai Maju Enterprise, kami menjual cendol 'cinta', cendol pulut, aiskrim kon bunga, air berkabonat seperti coke, pepsi, rut beer. kami juga menjual floot 'yummy', roti aiskrim dan roti hotdog.

Seronok betul masa event tue berlangsung. mana x ye, semua kumpulan mempromote makanan kepada pelajar2 dan pensyarah2 yang lalu-lalang di situ. kesian gak aku tgk diorang sebab ada yg kne pakse beli, ad yang buat x tau je dan ad yang datang beberapa kali tuk membeli.
Tuk kumpulan ak, ak btul2 penat tuk kedua2 hari cz terpaksa beli aiskrim beberapa kali disebabkan aiskrim yang kami beli tidak cukup. so, ak la yg kne ble. masa pegi beli tue, ak terpaksa bawak lagu cz risau nti customer lari. 

pelbagai eksiden berlaku masa kumpulan aku berniaga. antaranya, ada dari partnership kami mengejar semula pelanggan yang nk beli aiskrim. sesuatu yang menyeronokkan...
kami jga x lekang tangan cz ada mase tue ramai lak customer nk beli,, lagi-lagi cendol pulut dengan floot 'yummy'.



kini, semuanya menjadi kenangan terindah kepada kami  dari MAJU ENTERPRISE...

2 Response to "Minggu Usahawan FPBU 2010"

  1. Mohamad Fadzil Says:
    April 1, 2010 at 11:47 AM

    kepada mber2 Maju enterprise, ak ucapkan terima kasih atas bantuan dan sokongan dari korang semua.
    seronok ak cz ad korang semua yg sudi menolong menjayakan bisness kita....
    thanks a lot to my partnership MAJU ENTERPRISE....

  2. ahfadz says:
    April 1, 2010 at 11:47 AM

    jgn lpe comment sekali di sni...

USIMTODAY12 ONLINE (http://usim2dayalyaum12.webnode.com/)